Φθινόπωρο και υγεία

στις

Αφού αποχαιρετήσαμε το ανέμελο καλοκαίρι είναι ώρα να προσαρμοστούμε στην ρεαλιστική πραγματικότητα και να τροποποιήσουμε τις συνήθειες μας και ως προς την προσαρμογή και προφύλαξη της υγείας μας στις αλλαγές που επιτάσσει η επόμενη εποχή του χρόνου, το φθινόπωρο.

Α) Εναλλαγή ζέστης και κρύου, αυξημένη υγρασία: Ιδανικές συνθήκες για εκδήλωση ιώσεων. Οφείλουμε να είμαστε προετοιμασμένοι με σωστό ντύσιμο(έχε μαζί σου σαν παιδί και την ζακέτα σου!), άφθονη πρόσληψη βιταμινών(τα φρούτα του φθινοπώρου προσφέρονται ως αξιόπιστες πηγές) και προληπτικά εμβολιασμοί κυρίως σε ευπαθείς ομάδες, όπως οι καρδιοπαθείς, οι πάσχοντες από αναπνευστικές παθήσεις, ή οι άνθρωποι με ηλικία άνω των 65, διότι ελλοχεύει ο κίνδυνος προσβολής από μια μεγάλη γκάμα ιών. Τα μικρά παιδιά ιδίως πρέπει να προστατεύονται  από την έκθεση τους σε περιβάλλον με συνωστισμό κατά την διάρκεια έξαρσης των διάφορων ιώσεων.

Β) Η ψυχολογική μας διάθεση δεν είναι στα forte της ; λογικό: Μόλις αφήσαμε τη ραστώνη της θερινής ανεμελιάς, ο ήλιος δεν είναι τόσο λαμπερός πια, η νύχτα γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη και κυρίως η ενασχόληση με την εργασία μας όλο και πιο απαιτητική.

Ας πάρουμε μερικές βαθιές ανάσες και πάμε: Καταρχάς το «έργο» δεν είναι καινούριο. Δεν είναι η πρώτη φορά που αποχαιρετούμε ένα καλοκαίρι και σίγουρα θα επακολουθήσουν αρκετά επόμενα το ίδιο ή περισσότερο συναρπαστικά η ξεκούραστα. Επίσης, κάθε άνθρωπος αισθάνεται την ανάγκη να δημιουργήσει, οπότε το φθινοπωρινό «συμμάζεμα» στην δουλειά και στο σπίτι είναι αφετηρία καλύτερων εργασιακών επιδόσεων. Εξάλλου, τι γοητεία θα ασκούσε το καλοκαιράκι, αν δεν υπήρχε ένας χειμώνας που να τον διαδέχεται;

Γ)Στο καθαρά ιατρικό κομμάτι, ίδιον του φθινοπώρου είναι συνοπτικά οι εξής λειτουργικές αλλαγές του οργανισμού μας: Καταρχάς αύξηση της αρτηριακής πίεσης, λόγω μείωσης της θερμοκρασίας και της περιφερειακής αγγειοσυστολής που αυτή επιφέρει. Οι υπερτασικοί οφείλουν να επανακαθορίσουν τη στρατηγική της φαρμακευτικής αγωγής του και οπωσδήποτε να μειώσουν την πρόσληψη νατρίου, δλδ. αλατιού.

Επίσης, οι καθημερινές σωματικές δραστηριότητες μας μετά το καλοκαίρι συνήθως ελαττώνονται σε συχνότητα, οπότε μειώνεται και η κατανάλωση θερμίδων. Τα κιλά που πιθανώς χάθηκαν  είναι πολύ εύκολο να επανέλθουν οπότε μια ισορροπημένη, υγιεινή διατροφική προσέγγιση σε συνδυασμό με την υιοθέτηση μιας τουλάχιστον ήπιας αεροβικής άσκησης είναι τελείως απαραίτητες συνθήκες ώστε να διατηρήσουμε μια αθλητική και υγιή σιλουέτα, τονώνοντας παράλληλα και το καρδιαγγειακό μας σύστημα. Ας μην ξεχνάμε ότι οι Έλληνες είναι από τους πλέον παχύσαρκους πολίτες της Ευρωπαϊκής ένωσης.

Εν κατακλείδι, ας μην μας στενοχωρούν οι πρώτες φθινοπωρινές ψιχάλες..

Με μια μικρή προσπάθεια, θα κρατήσουμε το καλοκαίρι στην καρδιά μας και στο σώμα μας ,μέχρι τον επόμενο Ιούνιο.

Διαμαντής Γκολιδάκης

Ειδικός Καρδιολόγος Ενηλίκων και Παίδων

Διδάκτωρ Ιατρικής

Πηγή: http://reporter24.gr/2017/09/09/fthinoporo-kai-ygeia/

Advertisements